5 redenen om voor E-boekhouden te kiezen

5 redenen om voor E-boekhouden te kiezen

Naast het uitvoeren van je vak is er meer nodig om een bedrijf te runnen. Behalve je corebusiness heb je bijvoorbeeld ook nog een hele administratie bij te houden. Neem nu het financiële deel daarvan. Met een schoenendoos vol bonnetjes en een rekenmachine, spreadsheets of post-it’s op je bureau zodat je niet vergeet om facturen te versturen en salarissen over te maken kom je er tegenwoordig niet meer. We leven in een digitale wereld, dus waarom zou je je financiële administratie niet eveneens digitaliseren? Hieronder lees je vijf redenen waarom E-boekhouden ook iets voor jou zou kunnen zijn.

Reden 1: efficiëntie en besparing van tijd

Bij traditioneel boekhouden komen veel terugkerende en tijdrovende taken kijken. Van het invoeren van gegevens en het opstellen van facturen tot het reconciliëren van banktransacties. Wanneer je voor E-boekhouden kiest, kunnen al die taken met slechts enkele muisklikken worden uitgevoerd. Al die handmatige processen zijn verleden tijd, waardoor je veel tijd bespaart én efficiënter werkt. De tijd die je daarmee wint, kun je aan andere belangrijke bedrijfsactiviteiten besteden.

Reden 2: toegankelijk en flexibel

Denk je eens in dat je overal – ongeacht waar je je bevindt – en op elk moment je financiën kunt beheren. Het lijkt een utopie, maar met E-boekhouden is dat realiteit. Zolang je maar een internetverbinding hebt, ben je niet langer gebonden aan een fysieke locatie of kantooruren om je boekhouding bij te houden. Je bent veel flexibeler. Zelfs als je onderweg bent of op afstand bent, kun jij bij je financiële gegevens.

Reden 3: nauwkeurig en minder fouten

Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Dat is een aloud gezegde en er schuilt ook zeker een kern van waarheid in. Denk maar aan typefouten, vergeten transacties of verkeerde berekeningen. Met de software van E-boekhouden, die controleert op automatische invoer en berekeningen, is dat verleden tijd. Automatisering helpt bij het verminderen van menselijke fouten. Die nauwkeurigheid kan financiële problemen op de lange termijn voorkomen.

Reden 4: realtime inzicht en rapportages

Met E-boekhouden heb je op ieder moment inzicht in de actuele financiële status van je bedrijf. Met up-to-date gegevens en geautomatiseerde rapportages kun je in één oogopslag zien hoe je onderneming ervoor staat, zonder te hoeven wachten op maandelijkse of kwartaalrapportages. Daardoor kun je snel inspelen op financiële veranderingen en betere, weloverwogen beslissingen nemen.

Reden 5: kostenbesparing

E-boekhouden is voor startende ondernemers in veel gevallen kosteloos te gebruiken. Mocht dat niet voor jou gelden, dan is er een zekere investering nodig om de software aan te schaffen en te implementeren. Maar op de langere termijn leidt het wel zeker tot kostenbesparingen. Het betaalt zich als het ware vanzelf terug. Je werkt immers efficiënter, bespaart tijd en de foutmarges zijn nihil. Daardoor kun je besparen op personeels- en accountantskosten.

Meer informatie over E-boekhouden

De voordelen van het gebruik van E-boekhouden zijn legio. Transparant Administratie maakt hier ook gebruik van. Ik kan je alles vertellen over de verschillende pakketten en welke daarvan de geschikte oplossing is voor jouw bedrijf. Wil je er meer over weten? Neem dan vooral contact op.

Ook interessant voor jou

Als zzp’er bijverdienen: hoe werkt het administratief?

Lees verder

Het berekenen van je zzp-uurtarief en essentiële overwegingen

Lees verder

Welk pakket moet ik kiezen als ik ondersteuning wil bij mijn boekhouding?

Lees verder

Reviews

Jeroen geeft duidelijk advies voor mijn belastingaangifte en geeft hier ook elk jaar een seintje voor zodra dit weer nodig is. Dit is voor mij fijn omdat ik alleen de benodigde documenten hoef toe te sturen en hij al het andere werk regelt.

- Tim Scargo

Als u prettig een goed administratiekantoor zoekt, moet u bij Transparant Administratie zijn!! Ik ben daar al meer dan 15 jaar klant en word altijd vriendelijk en direct geholpen. Met al mijn vragen kan ik daar terecht. Krijg snel antwoord en kom nooit voor verrassingen te staan. De aangifte klopt en als er wat is, wordt het ook voor mij opgelost. Ik raad dan ook iedereen aan om contact met ze op te nemen. Voor zowel privéaangifte als voor bedrijven.

- Colinda Wolters - Borduurhuis Steenderen

In 2009 ben ik als zzp’er mijn autorijschool gestart. Jeroen heeft me geholpen om mijn administratie zo in te richten dat het efficiënt werkt voor ons beiden. Tot op heden verzorgt Transparant Administratie nog steeds mijn W/V en jaarrekening en de belastingaangifte zakelijk en privé. Door de persoonlijke interesse van Jeroen is er een prettige samenwerking. Zelfs in de periode dat Jeroen in het buitenland werkzaam was, liep de samenwerking uitstekend. Kortom een betrouwbare en prettige zakenpartner.

- Verkeersschool Alex Weverling

Neem nu contact
met mij op!

Benieuwd wat ik voor jou kan betekenen?
Neem vandaag nog contact op en kom langs voor een kennismakingsgesprek.